Dansk
Fortolkning
Æstetiske tekster/Litteratur
Drama

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  7. til 10. klasse papirbog  Nota 
Huskeseddel:
Emma




Sæt spor
spot på drama

Indholdsbeskrivelse:
Om dramagenrens begreber, modeller og dramaets opbygning fra skitse til forestilling.


Indeholder:
  • Kom i gang med drama
  • Hverdagens kedsomhed bliver til dramatik på scenen
  • En raptekst bliver til musikvideo
  • En dramatisk roman bliver til spændende drama
  • Et dramatisk liv bliver til levende dramatik


Pædagogisk note:

Mirjam Hoel Nielsen
"Sæt spor. Spot på drama" er en vigtig håndsrækning til lærere og elever, som vil arbejde med dramagenrens begreber.
Bogen understøtter elevernes læring i forhold til:
- at undersøge, fortolke og perspektivere temaet i et drama til egen tid.
- at beskrive og reflektere over processen fra raptekst til musikvideo.
- at forholde sig til processen fra en litterær tekst til opsætning af en teaterforestilling.
- at beskrive og diskutere et improvisationsdrama.
- at inddrage dramagenren til den mundtlige prøve i dansk.
Derudover indeholder materialet en kort vejledning til læreren.

Materialet findes på Nota:

Fysisk beskrivelse:
  • 87 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
7. til 10. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 20 arbejdsdage.
  • Informationsmaterialer
    • Der kan maksimalt bookes 1 eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 15 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 88 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 2 stk. i Informationssamlingen
  • 1 stk. i Ressourcecenter Roskilde
  • 1 stk. i Ressourcecenter Slagelse
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Vordingborg
08d - Dansk
Ressourcecenter
Roskilde
Slagelse

Udgiver: Dansklærerforeningen
Udgivelsesår: 2019
Faust nr.: 4 648 498 3
ISBN: 9788772110738
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Forfatter: Birgitte Therkildsen
Marianne Hundebøl
Pædagogisk note: Mette Krøyer Høegh





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...