Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Billedbog
Dansk
Fremstilling
Kompetencer
Dansk
Læsning
Kompetencer
Tekstforståelse
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Relationer og følelser
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Seksualitet

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  0. til 2. klasse Billedbog  e-bog  Lydbog 
Huskeseddel:
Emma




Vitello
Vitello får en klam kæreste

Indholdsbeskrivelse:
Der flytter nye ind på Vitellos vej, og han håber, de har en dreng. Men de har kun en tøs. Det lykkes pigen at lokke Vitello inden for, og pludselig er de kærester.

Sammenhæng:
Vitello ( 8 )


Pædagogisk note:

Mette Bech
Vitello får en klam kæreste handler om Vitello og og hans møde med pigen Kamma, der flytter ind på vejen. Selvom Vitello ikke leger med piger, får han alligevel eftermiddagen til at gå hjemme hos Kamma, med leg og småkager. Besøget ender dog meget uventet med, at Kamma giver ham et kys og de bliver kærester.
Da bogen er indtalt og den også findes som tegnefilm er den meget velegnet til at bruge i forhold til at undersøge hvordan forskellige modaliteter fortæller historien. Eleverne skal derfor arbejde med bogen/filmen flere gange med fokus på henholdsvis billedside, lydside og tekst.
Vejledningen giver et overblik over hvordan der kan arbejdes med e-bog og film, samt det pædagogiske overlay til e-bogen, som anvendes i forhold til teksten.
Hvis man gerne vil bruge bogen til dialogisk oplæsning, findes der en folder under supplerende materialer.

  • CFU Danmark
    Dansk: 1., 2. kl.
    Dansk: 1., 2. kl.


Supplerende materialer:

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
0. til 2. klasse.

Antal i afdelinger:
  • Ubegrænset antal
Udgiver: Gyldendal
Udgivelsesår: 2013
CFU ID nr.: CFUEBOG1100759
ISBN: 9788702131093
DK5:
Bidragsyder: Kim Fupz Aakeson
Nicolas Bro
Niels Bo Bojesen
Pædagogisk note: Mette Bech
Pædagogisk overlay: Mette Bech
Pædagogisk vejledning: Mette Bech





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...